ABEC's Blog


Διαγωνισμοί ΑΠΕ: Πολύ χαμηλά οι τιμές για τα "μικρά" φωτοβολταϊκά, καλύτερες για τα "μεγάλα", στα "τάρταρα" για τα αιολικά - Ποιοί όμιλοι "πέρασαν" έργα τους

Πολύ χαμηλές τιμές ήταν το αποτέλεσμα του τρίτου σκέλους των διαγωνισμών ΑΠΕ που πραγματοποιήθηκαν σήμερα, εκείνου για τα αιολικά. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η χαμηλότερη τιμή ήταν στα 55 ευρώ τη Μεγαβατώρα και η υψηλότερη στα 65,15 ευρώ τη Μεγαβατώρα, με το μεγαλύτερο ποσοστό της ισχύος που εκχωρήθηκε να κινήθηκε στα χαμηλά επίπεδα της διαδικασίας.

Αιολικά έργα τους πέρασαν μεταξύ άλλων η ΤΕΡΝΑ, η ΡΟΚΑΣ, η Πορτογαλική EDPR , η VOLTERRA, η OSTRIA κ.λπ.

Είναι προφανές ότι οι επιχειρήσεις του κλάδου προβλέπουν θετικές εξελίξεις, τόσο στην ελληνική οικονομία, όσο και στην πρόοδο της τεχνολογίας των αιολικών, γεγονός που αποτυπώνεται στον ισχυρό ανταγωνισμό και στις χαμηλές τιμές που πρόσφεραν.

Υπενθυμίζεται ότι στην τρίτη κατηγορία ανήκουν αιολικά μεγαλύτερα των 3 MW και μικρότερα των 50 MW. Συμμετείχαν 14 έργα ισχύος 281,65 MW που διεκδικούσαν δημοπρατούμενη ισχύ 160,94 MW. Τιμή εκκίνησης 79,77 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Στην προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία του Ιουλίου οι τιμές κινήθηκαν από 68,18 €/MWh έως 71,93 €/MWh. Μεσοσταθμική τιμή επιλεγέντων έργων: 69,53437 €/MWh

"Μεγάλα" φωτοβολταϊκά

(upd: 14:18) Καλύτερες τιμές σε σχέση με εκείνες των "μικρών" φωτοβολταϊκών, εξασφάλισαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι επενδυτές που "πέρασαν" έργα τους στο σημερινό διαγωνισμό για τα "μεγάλα" φωτοβολταϊκά, δηλαδή τα πάνω από 1 MW. Οι τιμές κινήθηκαν από την οροφή των 71,9 ευρώ /MWh, για μια σημαντική μερίδα έργων με συνολική ισχύ περί τα 35 MW και "έπεσαν" μέχρι και τα επίπεδα των 63 ευρώ / MWh.

Σε υψηλές τιμές πήρε 4 έργα ο όμιλος της solar cells και σε ικανοποιητικές, λίγο κάτω από τα 70 ευρώ, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες.

Υπενθυμίζεται ότι στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν φωτοβολταϊκά μεγαλύτερα του 1 MW και μικρότερα των 20 MW. Συμμετείχαν 27 έργα ισχύος 151,32 MW που διεκδικούσαν 86,47 MW. Τιμή εκκίνησης 71,91 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Στην προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία του Ιουλίου οι τιμές κινήθηκαν από 62,97 €/MWh έως 71 €/MWh. Μεσοσταθμική τιμή επιλεγέντων έργων: 63,81281 €/MWh

"Μικρά" φωτοβολταϊκά

Σε πολύ χαμηλά επίπεδα έπεσαν οι τιμές στον σημερινό διαγωνισμό της Κατηγορίας Ι στα φωτοβολταϊκά, που αφορά έργα με ισχύ έως 1 MW. 

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες του energypress, η χαμηλότερη τιμή που έλαβε ισχύ έπεσε στα 64 ευρώ/MWh, ενώ προσφορές στα 69 ευρώ/MWh "μπήκαν" οριακά. 

Υπενθυμίζεται ότι στην Κατηγορία Ι ανήκουν φωτοβολταϊκά κάτω του 1 MW. Συμμετείχαν 180 έργα ισχύος 102,19 MW που διεκδικούσαν δημοπρατούμενη ισχύ 61,95 MW, με τιμή εκκίνησης 81,71 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Στην προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία του Ιουλίου οι τιμές κινήθηκαν από 75,87 €/MWh έως 80 €/MWh. Μεσοσταθμική τιμή επιλεγέντων έργων: 79,0196 €/MWh

Η σημερινή εικόνα του διαγωνισμού είναι προφανές πως διαμορφώθηκε από έργα μεταξύ 500 KW και 1 MW για τα οποία δεν υπάρχει εναλλακτική να λάβουν σταθερή τιμή με βάση την ΟΤΣ. 

Αντίθετα οι διαγωνισμοί και το σχετικό κόστος (τέλος συμμετοχής ΡΑΕ και εγγυητικές ΡΑΕ) για έργα έως 500 KW δεν έχουν πλέον νόημα αφού ο κανόνας του 1,1 x μΟΤΣν-1 δίνει εκτός διαγωνισμού τιμή 66 ευρώ/MWh για τα πάρκα που θα υπογράψουν σύμβαση με ΔΑΠΕΕΠ και θα συνδεθούν εντός του 2019.  Για τα 100άρια μάλιστα ο ίδιος κανόνας προβλέπει προσαύξηση 1,2 δηλαδή η τιμή φθάνει στα 72 ευρώ/MWh.

Στο πρωινό του ρεπορτάζ το energypress ανέφερε:   

Αυλαία για τους διαγωνισμούς των ΑΠΕ – Ποιες παράμετροι αναμένεται να επηρεάσουν τα «χτυπήματα» των επενδυτών

Ανοίγει σήμερα η αυλαία του δεύτερου για το 2018 κύκλου διαγωνισμών της ΡΑΕ για νέα έργα ΑΠΕ, με την Κατηγορία Ι στα φωτοβολταϊκά για εγκαταστάσεις έως και 1 MW, την Κατηγορία ΙΙ για μεγαλύτερα Φ/Β έργα με ισχύ από 1 MW έως και 20 MW και την Κατηγορία ΙΙΙ για νέα αιολικά έργα από 3 έως και 50 MW.   

Και πάλι πιο πολυπληθής σε συμμετέχοντες αναδεικνύεται η Κατηγορία Ι, με 192 έργα έναντι 27 της Κατηγορίας ΙΙ και μόλις 14 της Κατηγορίας ΙΙΙ.   Αποκλεισμοί από την δεύτερη και τελική φάση των διαγωνισμών λόγω ελλιπών δικαιολογητικών υπήρξαν μόνο στην Κατηγορία Ι των μικρών φωτοβολταϊκών σε ποσοστό 6%, γεγονός που αναδεικνύει μάλλον την δυσκολία που συνεχίζει να εμφανίζεται ιδίως στους μικρούς του χώρου των ΑΠΕ στο να ακολουθήσουν μια σύνθετη διαδικασία όπως είναι οι διαγωνισμοί.

Επί της εξέλιξης των διαγωνισμών οι προκλήσεις και τα προγνωστικά ποικίλουν.  Η Κατηγορία Ι που ξεκινά πρώτη αναμένεται να εκπέμψει πολλαπλά μηνύματα και για τις υπόλοιπες, αφού ο δημόσιος διάλογος για το νέο τοπίο που θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι ΑΠΕ συνολικά στην 20ετία των συμβάσεων τους, έχει αναδείξει πολλαπλές προκλήσεις, ερωτηματικά και κρυφά κόστη για τους παραγωγούς. 

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά και ας δούμε, με βάση το ρεπορτάζ του energypress που συνομίλησε με γνώστες της αγοράς και της διαδικασίας, ποιους παράγοντες αναμένεται φυσιολογικά να τιμολογήσουν στις προσφορές τους οι συμμετέχοντες στις δημοπρασίες καταρχήν της Κατηγορίας Ι αλλά κατόπιν και στις υπόλοιπες:

  1. Σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο Φ/Β έργα έως 500 kW δεν υπόκεινται σε υποχρεώσεις συμμετοχής στην Προημερήσια αγορά ούτε και εξισορρόπησης στα πλαίσια του Target Model.  Το κόστος αυτό για τα μεγαλύτερα των 500 kW έργων στη χώρα μας παραμένει προς το παρόν άγνωστο, ενώ σύμφωνα με κύκλους της αγοράς ένα πρώτο στοίχημα, όταν η αγορά αποκτήσει επαρκή ρευστότητα και λειτουργήσουν οι Φορείς Σωρευτικής Εκπροσώπησης (ΦοΣΕ), είναι να περιοριστεί σε μονοψήφιο ποσοστό.  Στην Γερμανία το σχετικό κόστος συμμετοχής στην αγορά μέσω ΦοΣΕ φθάνει το 4-5%, αλλά δεν θα πρέπει να παραγνωρίζεται το γεγονός πως εκεί πρόκειται για μια ιδιαίτερα ώριμη αγορά με μεγάλη ρευστότητα, άρα εν τέλει και χαμηλότερα κόστη.  
  2. Στην περίπτωση παραγωγών που μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνται σε Φ/Β πάρκα μέχρι 100 kW που συνδέονται στην χαμηλή τάση αλλά τώρα αποτείνονται σε μεγαλύτερα (π.χ. 300 ή 500 kW) λόγω πτώσης του κόστους της τεχνολογίας, δεν πρέπει να παραγνωρίζουν τις αυξημένες απώλειες που θα αντιμετωπίσουν στην απορρόφηση της παραγωγής τους λόγω του υποσταθμού ΧΤ/ΜΤ που θα υπάγεται πλέον στην περιοχή ευθύνης τους και όχι στου δικτύου.  Έτσι θα πρέπει να υπολογίσουν ένα συνολικό ποσοστό απωλειών της τάξης του 7% στην παραγωγή τους σε σχέση με το 1-3% που είχαν συνηθίσει και αφορούσε απώλειες καλωδίων και ιδιοκαταναλώσεις.
  3. Το τέλος διακοψιμότητας (ΜΤΑΕΕ) 3,6% συνεχίζει «μέχρι νεωτέρας» να επιβαρύνει τα φωτοβολταϊκά.  Και αν μεν στα υφιστάμενα έργα θεσμοθετήθηκε αναδρομικά, δηλαδή χωρίς οι παραγωγοί να το είχαν προϋπολογίσει όταν ανέπτυσσαν τις μονάδες τους ούτε και να μπορούν να το μετακυλήσουν με κάποιο τρόπο στις σταθερές τιμές πώλησης της παραγωγής τους, δεν ισχύει το ίδιο για τα συμμετέχοντα στους διαγωνισμούς τώρα νέα έργα, που εν πάση περιπτώσει έχουν την ευκαιρία να το προσθέσουν ως κόστος στις προσφορές τους.
  4. Το κόστος των φωτοβολταϊκών πάνελς έχει πράγματι δραματικά μειωθεί ως προς τα προηγούμενα χρόνια και πλέον δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 30% του συνολικού κόστους μιας εγκατάστασης.  Αυτό ωστόσο αναδεικνύει μια άλλη παράλληλη πραγματικότητα.  Πως δηλαδή οι οικονομίες κλίμακας στις υπόλοιπες υποδομές και ιδίως στα κόστη διασύνδεσης στο δίκτυο περιλαμβανομένου του κόστους του υποσταθμού ΧΤ/ΜΤ καθορίζουν πλέον σε σημαντικό βαθμό τα οικονομικά περιθώρια των παραγωγών.  Για παράδειγμα είτε πρόκειται για Φ/Β πάρκο των 200 kW είτε των 900 kW το κόστος του υποσταθμού ΧΤ/ΜΤ είναι περίπου το ίδιο στα περίπου 40.000 ευρώ, ενώ το αυτό συνήθως συμβαίνει και για τα έργα δικτύου από πλευράς ΔΕΔΔΗΕ.  Σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος των όρων σύνδεσης από ΔΕΔΔΗΕ για έργα κάτω του 1 MW κινείται από 10.000 έως και 70.000 ευρώ χωρίς να συναρτάται μονοσήμαντα από την ισχύ της μονάδας, αλλά από τις δυνατότητες και κυρίως το κόστος αναβάθμισης του δικτύου.  Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς τι διακύμανση στο ανηγμένο κόστος των εγκαταστάσεων επιφέρουν τα παραπάνω, αφού ένα ποσό από 50.000 έως 110.000 ευρώ περίπου για υποσταθμό και δίκτυο καλείται να διαιρεθεί με τα κιλοβάτ της υποψήφιας Φ/Β μονάδας χωρίς να είναι καθόλου δεδομένο πως το μικρότερο κόστος αφορά την μικρότερη και το μεγαλύτερο την μεγαλύτερη μονάδα. 
  5. Μια σημαντική παράμετρος που δεν πρέπει να υποτιμηθεί από τους επενδυτές είναι η φημολογούμενη πρόθεση της Πολιτείας να θεσπίσει προσεχώς βιώσιμες σταθερές τιμές εκτός διαγωνισμών για τα μικρότερα των 500 kW Φ/Β έργα.  Ήδη για τα Φ/Β έργα από Ενεργειακές Κοινότητες έως 1 MW ανακοινώθηκε από τον Υπουργό η θέσπιση σταθερών τιμών 5% υψηλότερων από την μεσοσταθμική τιμή των διαγωνισμών του προηγούμενου έτους. 

Με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού του περασμένου Ιουλίου, αφού ακόμη δεν γνωρίζουμε τι θα συμβεί στους διαγωνισμούς του Δεκεμβρίου, κάτι τέτοιο για τα σχετικά έργα του 2019 θα συνεπάγεται σταθερές τιμές στις συμβάσεις τους με ΔΑΠΕΕΠ περί τα 82 ευρώ/.Με κοινή τους πρόταση οι ΣΠΕΦ και ΣΕΦ έχουν εισηγηθεί από αρχές Σεπτεμβρίου, δηλαδή πριν ακόμα προκηρυχθούν οι παρόντες διαγωνισμοί, μηχανισμό προσδιορισμού βιώσιμων σταθερών τιμών για Φ/Β έργα έως 500 σε ποσόστωση 30% της συνολικής κατ’ έτος Φ/Β νέας ισχύος.

Η πρόσφατη εξαγγελία του ΥΠΕΝ για τις Ενεργειακές Κοινότητες παρακολουθεί την φιλοσοφία της πρότασης ΣΠΕΦ-ΣΕΦ ως προς το ότι εδράζεται σε τιμές που προέκυψαν από προηγούμενους διαγωνισμούς συν κάποια προσαύξηση.Προς το παρόν παραμένει ερωτηματικό αν μια τέτοια ρύθμιση θα υιοθετηθεί και στα «μικρά» Φ/Β εκτός Εν.Κοιν., και αν θα συμπεριλαμβάνει και όσους έχουν τυχόν επιτύχει σε προηγούμενο διαγωνισμό με χαμηλότερη ωστόσο τιμή.

Παρουσιάζεται λοιπόν το ενδεχόμενο παραγωγοί επιτυχόντες στον διαγωνισμό, να βρεθούν εν τέλει σε μειονεκτική θέση ως προς μεταγενέστερους ή προς όσους δεν πέτυχαν, οι οποίοι και θα καρπωθούν αυτομάτως μια ανάλογη των Εν. Κοιν. ευνοϊκή ρύθμιση.Απαιτείται συνεπώς σύνεση από πλευράς επενδυτών στο πόσο χαμηλά θα χτυπήσουν τις τιμές στους διαγωνισμούς ώστε να προκριθούν, αφού κινδυνεύουν λόγω επενδυτικής ή συναισθηματικής ζέσης να εγκλωβιστούν εν τέλει επί 20ετία σε ζημιογόνα έργα μόνο και μόνο για να «χρισθούν» επιτυχόντες…

  1. Το σχέδιο ΕΣΕΚ που πρόσφατα τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από το ΥΠΕΝ, οι υψηλές διεισδύσεις ΑΠΕ που προβλέπει για το 2030 (συμμετοχή 56% στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας), αλλά και τα όσα κατατέθηκαν στον δημόσιο διάλογο από τους φορείς της αγοράς, φέρνουν στο προσκήνιο το ενδεχόμενο των αναγκαστικών περικοπών της ανανεώσιμης παραγωγής κάποια στιγμή στο μέλλον υπό συνθήκες συμφόρησης του συστήματος, δηλαδή αδυναμίας επίτευξης ισορροπίας μεταξύ παραγωγής και ζήτησης σε πραγματικό χρόνο. 

Παλαιότερη μελέτη του ΕΜΠ από το 2013 για μικρότερη μάλιστα προβλεπόμενη διείσδυση ΑΠΕ περίπου 37% στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας το 2025, φωτογραφίζει τις αναγκαστικές περικοπές αυτές στο 20% χωρίς υποδομές αποθήκευσης και στο 14% αν υπάρχει κεντρικοποιημένη αποθήκευση στο σύστημα.

Οι αναγκαστικές περικοπές της παραγωγής λόγω συμφόρησης δεν συναρτώνται απαραίτητα με το , δηλαδή ενδέχεται να αφορούν με κάποιο τρόπο όλες τις κατηγορίες παραγωγών.

Επειδή οι συμμετέχοντες στις δημοπρασίες ΡΑΕ καλούνται από τώρα να διαμορφώσουν τις προσφορές και τα «χτυπήματα» τους βάσει προβλέψεων και προϋπολογισμού 20ετίας, φυσιολογικά θα πρέπει να διαφυλάξουν και κάποιο οικονομικό περιθώριο και για το ενδεχόμενο αναγκαστικών περικοπών παραγωγής αλλά και της ανάγκης να επενδύσουν σε πρόσθετες υποδομές αποκεντρωμένης αποθήκευσης κάποια στιγμή στο μέλλον ώστε να τις περιορίσουν.

  Κύκλοι του ΣΠΕΦ που μίλησαν στο energypress χαρακτηρίζουν τους διαγωνισμούς ως πολυπαραμετρική άσκηση «σύνεσης» των επενδυτών στην αυτοδιαχείριση του μέλλοντος τους.  Όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, το μέλλον ανήκει μεν στις ΑΠΕ και τα φωτοβολταϊκά, αλλά εξαρτάται από τους ίδιους τους επενδυτές αν θα είναι και βιώσιμο/επικερδές σε επιχειρηματικό επίπεδο.  Σε κάθε περίπτωση το μέλλον αυτό δεν εξαντλείται σε έναν μόνο διαγωνισμό ή στην ζέση για οπωσδήποτε πρόκριση, αφού η επιλογή του να επιφυλαχθεί κάποιος να αναπτύξει αργότερα την μονάδα του υπό καλύτερους οικονομικούς όρους, μπορεί να αποβεί σοφότερη επιλογή σύμφωνα και με όσα προαναφέρθηκαν.    

 

Πηγή: energypress.gr[...]

Read more 0

Απόφαση ΥΠΕΝ: Κίνητρα για κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας

Επτά μέτρα για την αύξηση των κτιρίων σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας περιλαμβάνει σχετική απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργου Σταθάκη.

Με τη νέα απόφαση που υπέγραψε ο ΥΠΕΝ επιδιώκεται η επίτευξη του στόχου, από 1.1.2021, όλα τα νέα κτίρια να είναι κτίρια σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας, (από 1.1.2019 για τα νέα κτίρια που στεγάζουν υπηρεσίες του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα).

 

Σημειώνεται ότι για να χαρακτηριστεί ένα κτίριο ως Κτίριο με Σχεδόν Μηδενική Κατανάλωση Ενέργειας (ΚΣΜΚΕ), πρέπει:

 

α) να κατατάσσεται τουλάχιστον στην ενεργειακή κατηγορία Α, αν είναι νέο κτίριο,

 

β) να κατατάσσεται τουλάχιστον στην ενεργειακή κατηγορία Β+, αν είναι υφιστάμενο κτίριο.

 

Ο δείκτης κατανάλωσης πρωτογενούς ενέργειας είναι αυτός που προκύπτει από την εφαρμογή του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ).

 

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση (Έγκριση Εθνικού Σχεδίου αύξησης του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας) τα κανονιστικά μέτρα που προβλέπονται είναι τα εξής:

 

Υποχρεωτική κάλυψη αναγκών σε ζεστό νερό χρήσης (ΖΝΧ)

 

Σύμφωνα με το ν.4122/2013 (άρθρο 6, παρ. 4), στα νέα κτίρια ή κτιριακές μονάδες, η κάλυψη μέρους των αναγκών σε ΖΝΧ από ηλιοθερμικά συστήματα είναι υποχρεωτική. Το ελάχιστο ποσοστό του ηλιακού μεριδίου σε ετήσια βάση καθορίζεται σε 60%.

 

Αύξηση συντελεστή δόμησης για κτίρια υψηλής ενεργειακής απόδοσης

 

Ο ν. 4067/2012 (Α’ 79) «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (άρθρο 25) παρέχει κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης. Πιο συγκεκριμένα, δίνεται κίνητρο αύξησης του συντελεστή δόμησης κατά 5% σε κτίρια ενεργειακής κατηγορίας Α+ και αύξηση του συντελεστή δόμησης κατά 10% στην περίπτωση όπου το κτίριο επιτυγχάνει ιδιαίτερα υψηλό βαθμό ενεργειακής απόδοσης (πρωτογενής ενεργειακή κατανάλωση κάτω των 10kWh/τ.μ./έτος) και περιβαλλοντικής απόδοσης.

 

Συμψηφισμός δαπανών για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων

 

Με την εφαρμογή του άρθρου 20 του ν.4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης – Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (Α’ 174) και του άρθρου 102 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» (Α’ 167), δίνεται η δυνατότητα συμψηφισμού των ποσών που καταβάλλονται για αμοιβές υπηρεσιών, εργασίες και υλικά για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων με τα ποσά του ειδικού προστίμου που προβλέπονται και έως το ποσοστό 50% του προβλεπόμενου ειδικού προστίμου. Ο συμψηφισμός διενεργείται εφόσον οι παρεμβάσεις επιφέρουν αναβάθμιση του κτιρίου κατά μία τουλάχιστον ενεργειακή κατηγορία ή ετήσια εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας μεγαλύτερη από το 30% της κατανάλωσης του κτιρίου αναφοράς.

 

Ενεργειακός Υπεύθυνος στα κτίρια του δημοσίου

 

Με την Δ6/Β/14826/17.06.2008 ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα» (Β’ 1122), προβλέπεται ότι για τα κτίρια που χρησιμοποιούνται από το δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ορίζεται τουλάχιστον ένας ενεργειακός υπεύθυνος.

 

Αύξηση συντελεστών απόσβεσης σε κτίρια

 

Με το άρθρο 24 του ν.4172/2013 (Α’ 167), όπως ισχύει, προβλέπεται αύξηση στους συντελεστές απόσβεσης των στοιχείων του ενεργητικού των επιχειρήσεων των συναφών με την ενεργειακή απόδοση δαπανών σε κτίρια.

 

Υποχρέωση ενεργειακής διαχείρισης δημοσίων κτιρίων από φορείς του δημοσίου

 

Πρόγραμμα ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων σε ΚΣΜΚΕ

 

Στοχευμένα προγράμματα σε μονοκατοικίες, κτίρια του στενού δημόσιου τομέα (ιδιόκτητα και μακροχρόνιας χρήσης) και κτίρια τριτογενούς τομέα, και μεταξύ άλλων σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου ή περιοχής, καθώς και σε ενεργειακές κοινότητες, με την αξιοποίηση των Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών (Ε.Ε.Υ. – E.S.CO.s).

 

 

Πηγή: ecopress.gr

 

 [...]

Read more 0

Οι συμφωνίες ΔΕΣΦΑ - Fluxys και ΡΑΕ - CREG

Αγορά Ενέργειας

Κοιτάζει νότια προς Ελλάδα, και όχι τυχαία, η εταιρεία Fluxys, δηλαδή ο Βελγικός ΔΕΣΦΑ, εκτιμώντας ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στην περιοχή μας ενός περιφερειακού gas hub που θα εξυπηρετεί τη ΝΑ Ευρώπη, ενόψει και της έναρξης λειτουργίας του αγωγού TAP. [...]

Read more 0

Ποιες συσκευές κοστίζουν ακριβά στην τσέπη μας

Εξοικονόμηση

Μήπως στοιχίζει ακριβά κάθε φορά που χρησιμοποιείται το πιστολάκι για να στεγνώσετε τα μαλλιά σας ή το τάμπλετ για να σερφάρετε στο ίντερνετ; Η μήπως έχετε παλιές ηλεκτρικές συσκευές που «φουσκώνουν» τον λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος; [...]

Read more 0

Νο1 στην παραγωγή αιολικής ενέργειας οι ΗΠΑ

Αιολικά

Σε leader στην παραγωγή ενέργειας από αιολικά αναδεικνύονται οι ΗΠΑ, με την Κίνα να ακολουθεί στη 2η θέση και τη Γερμανία στην 3η. Όπως επισημαίνει η Αμερικανική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (AWEA) -ο αντίστοιχος αμερικανικός EWEA- οι ΗΠΑ παράγουν αιολική ενέργεια ικανή να τροφοδοτήσει περί τα 15,5 εκατ. νοικοκυριά, ενώ ουσιαστική ώθηση για την επίτευξη ρεκόρ παραγωγικότητας στον κλάδο έδωσε ο νέος νόμος περί φορολογικών ελαφρύνσεων στην παραγωγή (Production Tax Credit), παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσε αρχικά η εφαρμογή του. [...]

Read more 0

Σχετικά

Η ABEC, εταιρία Συμβούλων Μηχανικών αποτελεί την κεφαλή του ομώνυμου Ομίλου.

Μάθετε πληροφορίες σχετικά με την εταιρία εδώ και ακολουθήστε μας στα Social Media.

Twitter

Πρόσφατα Newsletters

Newsletter

Εγγραφή για λήψη ενημερώσεων.